fbpx
Tøjtildig.dk - "Shine bright"

Fortrydelses – og reklamationsret

Generelt 

Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentligt samme stand og mængde som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker salgsværdien væsentligt. Hvis du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen.

Hvis du har købt en vare via internetbutikken hos os, har du oftest ret til at fortryde købet. du skal bare returnere varen til os senest 14 dage efter du har modtaget den. Du kan returnere varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres. Du kan også sende den retur med posten eller fragtfirma eller møde op på vores adresse:

Tøjtildig I/S
Nordmarken 42
4550 Asnæs

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge tilstrækkelig information om købet til at vi kan identificere ordren f. eks. kopi af original faktura samt registrerings- og kontonummer (ikke kortnummer), så vil beløbet blive tilbageført dertil.

Hvis du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan udnyttes. 

Reklamationsret

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået i indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Hvis varen er behæftet med en mangel er kunden berettiget til at kræve omlevering, få varen repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det vil sige, at man kan kræve en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over. Dette forudsætter at reklamationen er berettiget, samt at omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for Tøjtildig I/S. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse eller du kan møde op på vores adresse:

Tøjtildig I/S
Nordmarken 42
4550 Asnæs

Når du returnerer varen, bedes du angive følgende bemærkninger på pakken:

Dit navn, ordrenummer, og hvad der er galt med varen, evt. skrevet på en kopi af faktura. Varer, der returneres med reklamation, bliver repareret eller erstattet af en ny indenfor 7 dage fra modtagelsen. Haves erstatningsvare ikke, vil det betalte beløb blive overført til dig indenfor 7 dage.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.